کربوکسی تراپی دردرمان سلولیت

کربوکسی تراپی یکی از روشهای درمان سلولیت و طیفی از مشکلات زیبایی پوست می باشد.در این روش با استفاده از گاز بی خطر co2، گان کربوکسی تراپی و تزریق در پوست انجام میشوددر این روش CO2 با سوزنی بسیار ظریف زیر پوست دمیده میشود، که تحریک و افزایش محصولات اکسیژنی در بافت های ما را با خود به دنبال دارد، همچنین متابولیسم زیر پوست را بهبود میبخشد، این بهبود شامل میکرو جریان ها و تحریک فیبرولاست ها در ناحیۀ سنتز کلاژن میشود.

ضمناً جلوی افتادگی پوست را میگیرد و در صورت وجود آن را اصلاح میکند. همچنین، بر کبودی ها و سیاهی هم اثر میگذارد. در واقع، با کشیدن مجدد پوست رنگ آنها را کم میکند، کربوکسی تراپی کبودی ها را کاهش خواهد داد و اجازه میدهد که بافت ها مجدداً ساخته و کشیده شوند.ممکن است هنگام دمیدن، انتشار گاز احساس شود، کشیدگی پوست هم میتواند دردناک باشد.

اگر کسی نسبت به درد حساس باشد، مالیدن یک کرم بی حس کننده قبل از شروع جلسۀ درمانی مفید خواهد بود. این درمان به جز خون مردگی ها احتمالی هیچ نوع عارضه جانبی قابل توجه دیگری ندارد.ازاین درمان درگذشته جهت زخم افراد دارای قند بالا وعروقی استفاده میشد و پس از کاربردهای مختلف در زمینه پوست کشف گردید.در این روش بعلت کاهش اکسیژن رسانی دربافت اثرات درمانی بدست می آید.

کاربردهای مختلف این روش عبارتست از:

سلولیت و چاقی موضعی درنواحی شکم ، پهلوها و ران و باسن رفع خطوط ناشی از چاقی و لاغری و حاملگی (strech mark) آکنه ، strech mark ، چین وچروک افزایش کیفیت و استحکام پوست قبل و بعد از لیپوساکشن درمان پلاک های پسوریازیس

عوارض جانبی:
این روش دارای تاییدیه FDA تا کنون عارضه خاصی گزارش نشده است.در این روش مختصر درد وسوزش درمحل تزریق ایجاد میشود که موقت بوده و بلافاصله برطرف میشود.تنها مراقبت این روش عدم استفاده از سونا و جکوزی و حمام تا حدود 4 ساعت میباشد. از این روش معمولا درکنار روشهای دیگرمانند مزوتراپی ، کاویتیشن و رادیوفرکوئنسی جهت تاثیربهتر استفاده میشود.