شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


کرایولیپولیز چندوجهی با

کادر درمان

رفع چاقی موضعی

پيام كوتاه سلامتي

درمان افتادگی و شلی پوست

آدرس مطب

مشاوره ورزشکاران حرفه ای

رفع خطوط ناشی ازبارداری

اصول برنامه ریزی غذایی سالمندان

اصول برنامه ریزی غذایی سالمندان

برنامه غذایی دوران سالمندی شامل طیف متنوعی از مواد غذایی است به گونه ای که بتواند حدود 30 درصد کالری را از چربی ها 15 درصد از پروتئین ها و 55 درصد را از کربوهیدرات ها (عمدتا کربوهیدرات های مرکب مثل غلات با سبوس سبزی ها حبوبات)تامین کند.

به علاوه توصیه می شود چربی های غیر اشباع ترجیحا از منابع گیاهی تامین شوند و مصرف کلسترول کمتر از 300 میلی گرم در روز باشد.

مهم ترین راهنمایی در مورد تغذیه تهیه غذاهای سلده و کم حجم است که تمامی نیاز های فرد به مواد مغذی را تامین کند و در عین حال متناسب با فرهنگ فرد باشد.بدین منظور مصرف متعادل و روزانه مواد غذایی شامل همه گروه های غذایی توصیه می شود.

اشنایی با گروه های غذایی موجب می شود زمانی که مصرف یکی از منابع عمده مغذی مانند شیر به عنوان منبع غنی کلسیم محدود شود مواد غذایی دیگر که تامین کننده ان ماده مغذی است جایگزین گردد.


آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم
تلفن : 22366770 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
CA و تقویت حافظهدستگاه های لاغری و موضعیافتادگی پوستاهمیت لبنیات در تغذیهبیوگرافیتغذیه دوران بارداری(1)صفحه اصلیکرایولیپولیزمقالاتتغذيه ورزشيپوست ،مو و زیباییتازه های پزشکیخدمات کلینیکخبرهاي المپيک لندنسوالات پزشکیسايت هاي مرتبطتالار گفتمانپیامهای کاربرانتخفیف ویژه شب عیدسایتهای دیگرمرکزتنحیف و لیزر آرمیتاهدیه نوروزی