کرایولیپولیز 4 بعدی با لیزر همزمان
کرایولیپولیز 4 بعدی مجهز به لیزر همزمان با هندپیس بزرگ ,وکیوم دار با دمای منفی11،نسل جدید کرابولیپولیز !!!!!! جدیدترین نوع کرایولیپولیزها بااثربخشی بیشتر.ابن نوع کرایو ها از 4 طرف به بافت سرما میدهد و درنتیجه میزان تخریب سلولهای چربی دراین نوع کرایوها نسبت به کرایوهای قدیمی بیشتر است.ارمیتاکلینیک مفتخر است اولین مرکز ارایه دهنده این نوع کرایو است برای رزرو نوبت وکسب اطلاعات بشتر با شعبه دوم تماس حاصل فرمایید.-09307301330-22366770-
لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد با جدیدترین دستگاه ایتالیایی با کولینگ قوی بدون درد
آدرس مطب
شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خیابان نورانی یا بلوار پارک پلاک 21طبقه 3بالای فست فود سام تلفن22366770-مشاوره دستگاههای لاغری09307301330
طب سوزنی امبدینگ و حجامت
طب سوزنی و امبدینگ برای درمان انواع بیماری ها چاقی و حجیم کردن لب و سینه و لیفت صورت
درمان افتادگی و شلی پوست
درمان افتادگی و شلی پوست صورت، غبغب و تيرگي زير چشم با RF
مشاوره ورزشکاران حرفه ای
ارائه مشاوره تخصصصی برای ورزشکاران ملی و حرفه ای و مشاوره در زمينه انواع مکمل هاي ورزشي
رفع خطوط ناشی ازبارداری
رفع خطوط ناشی ازبارداری ولاغری
لیفت صورت وگردن
مزوتراپی-PRP- لیفت صورت وگردن- رادیوفرکوئنسی لایه برداری ،رفع لک های پوستی وجای جوش بامیکرودرم ابریژن و میکرودرم
پيام كوتاه سلامتي
رژیم‌های تک خوری از جمله رژیم کدو، کاهو، سیب و ماست اگر چه به کاهش وزن منجر می‌شود، ولی چون در کوتاه مدت وزن کاهش یافته به سرعت برمی‌گردد و این رژیم‌ها پایدار نیستند.
کادر درمان
با مدیریت شهزاد محمدیان کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی و اعضا دکتر پیرانی پزشک پوست مو زیبایی دکتر حسین رحیمی پزشک دکتر صمدی عضو هیإت علمی دانشگاه بقیه الله شیرین ضیا کارشناس پرستارس نیلگون سعیدی روانشناس خدیجه بیگی کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزش
اجشنواره و همایش تناسب اندام و بدن سازی
فراخوان اولین جشنواره و همایش تناسب اندام و بدن سازی
 
نوشابه های مغذی، ورزشی و انرژی زا


نوشابه های مغذی، ورزشی و انرژی زا

هر چند آب مهمترین عنصر هر نوشابه ورزشی است اما به تنهایی برای موفقیت در تمرینات شدید و طولانی کافی نیست نوشابه های ورزشی امروزه بعنوان یکی از بهترین مکمل های ورزشی (Sport Supplements) مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانند نیازهای واقعی زمان ورزش را که شامل تأمین آب، الکترولیت ها و مواد قندی است تأمین نماید ضمن اینکه بدلیل طعم و مزه مطلوب نوشیدنی و پذیرش بهتر ورزشکار بعضاً بر آب ترجیح داده میشوند. همچنین پژوهشهای اخیر نشان میدهد که برخی نوشابه های ورزشی تقریباً به همان سرعت آب جذب خون میشوند و میتوانند قابلیت های اجرایی ورزشکاران را به نحو چشمگیری افزایش دهند.

ترکیبات نوشابه های ورزشی:عموماً شامل1- آب 2- انواع کربوهیدراتها شامل گلوکز، فروکتوز، مالتودکسترین و یا ترکیبی از آنها 3- الکترولیت ها شامل سدیم، پتاسیم، فسفر، کلر 4- اسیدهای امینه و نوع زنجیری شاخه دار (BCAA) 5- کافئین 6- گلیسرول 7- ستیراتها 8- الکل 9- ویتامین ها 10- طعم دهنده های مجاز و انواع اسانس ها می باشد.

انتخاب نوشابه ورزشی:مهمترین نکته ای که ورزشکاران باید به آن توجه کنند این است که شاید هیچیک از نوشابه های ورزشی را نتوان بصورت عمومی توصیه و یا مصرف آن را مردود دانست توجه به نوع ورزش و فعالیت و نیازی که در ورزش خاص مطرح شده عامل اصلی انتخاب یک نوشابه ورزشی است

طبقه بندی نوشابه ها:بطور کلی نوشابه هایی که بعنوان Supplementمورد استفاده قرار میگیرند. به انواع ورزشی، انرژی زا و مغذی تقسیم بندی میشوند.

1)نوشابه های ورزشی Sport Drinks:که عمده درصد کربوهیدرات آنها کمتر از 8 درصد بوده و بصورت هیپوتونیک و ایزوتونیک تهیه میشوند.

2)نوشابه های انرژی زا Energy Drinks:بعنوان یکی دیگر از مکمل ها مورد استفاده قرار میگیرند و به لحاظ درصد کربوهیدرات معمولاً بیش از 12- 10% کربوهیدرات را شامل میشوند و برخی از انواع آن حاوی 30- 25% کربوهیدرات نیز میباشند سایر ترکیبات بعضاً مشابه نوشابه های ورزشی است و غالباً به شکل Hypertonicتهیه میگردند.

3)نوشابه مغذی، Nutrient Beverages:که میتواند با درصد کربوهیدرات انتخابی  
و الکترولیت های متفاوت مورد تهیه و مصرف قرار گیرد.

 

زمان بندی مصرف نوشابه های ورزشی:

چنانچه ورزشکاران اطلاع و آگاهی لازم را در مورد زمان مصرف نوشابه های ورزشی و انرژی زا نداشته باشند مصرف آن نه تنها باعث افزایش عملکرد ورزشی نمیشود بلکه بدلیل تغییر مسیر جریان خون از عضلات به دستگاه گوارش باعث افت کارآیی و کاهش عملکرد ورزشی خواهد شد.

زمان مصرف نوشابه های ورزشی که درصد کربوهیدرات آنها کمتر از -108 درصد میباشند قبل از ورزش و در حین ورزش میباشد بررسیهای Clinical Trialنشان داده است که میزان کربوهیدرات 6% علاوه بر سرعت جذب روده ای مناسب، به لحاظ تغییر ذائقه ورزشکاران در حین مسابقات نیز دارای طعم مطلوب و مناسبی است و در نتیجه پذیرش آن توسط ورزشکار نیز مناسب است همچنین زمان مصرف نوشابه های انرژی زا یا Energy Drinksکه معمولاً دارای میزان کربوهیدرات بیش از 10% هستند صرفاً پس از ورزش و فعالیت بدنی است و مصرف نوشابه های انرژی زا قبل از ورزش (به میزان کمتر از یکساعت) باعث شوک قندی یا هیپوگلیسیمی واکنشی (در اثر تحریک ترشح انسولین)، تغییر مسیر جریان خون و بعضاً اختلالات گوارشی شده که نتیجه این فعل و انفعالات احساس ضعف، سرگیجه و بعضاً حالت تهوع میباشد و نتیجه نهایی آن افت عملکرد ورزشی است. در مورد آبمیوه جات نیز با توجه به اینکه درصد قند آنها معمولاً بین 15-10% است در صورت رقیق نشدن میبایست پس از ورزش و فعالیت بدنی مورد استفاده قرار گیرند.

نويسنده:شهزاد محمديان

کارشناس ارشد تغذيه و رژيم درماني

عضو انجمن تغذيه ورزشي استراليا

مطالب مرتبط :

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات پزشکی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .

نظرات ارسالی

مجید محمدی : سلام خانم محمدیان من دانشجوی ترم اخر کارشناسی تغذیه هستم و دوس دارم تحصیلاتمو در زمینه ی تغذیه ی ورزشی ادامه بدم و واقعلا به وجود افرادی مثل شما افتخار میکنم که باعث دلگرمی و سرافرازی جامعه ی تغذ یه ی کشور هستید . [ 1393-02-08 ]

تخفیف ویژه شب عید
کرایولیپولیز
صفحه اصلي
بیوگرافی
مقالات
تغذيه ورزشي
تازه های پزشکی
خدمات کلینیک
سوالات پزشکی كاربران
پيام هاي كاربران
گالري عكس
سایتهای مرتبط
خبرهاي المپيک لندن
پوست ،مو و زیبایی
جستجوی مطالب
 
 
 
Isfahan University of Medical sciences