شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


کرایولیپولیز چندوجهی با

کادر درمان

رفع چاقی موضعی

پيام كوتاه سلامتي

درمان افتادگی و شلی پوست

آدرس مطب

مشاوره ورزشکاران حرفه ای

رفع خطوط ناشی ازبارداری

مکمل های مفید برای درمان سندرم پیش از قاعدگی در زنان ورزشکار

1- اسید لینولئیک :
بنا به تحقیقات اسید چرب ضروری اسید لینولئیک به تولید (پروستا گلاندین) کمک میکند که اسید لینولئیک به تولید PG(پروستا گلاندین) میکند که در پیشگیری و درمان سندرم پیش از قاعدگی موثر است.

2- روغن گیاه پامچال :
روغن گیاه پامچال قادر به تسریع تغییرات متابولیک نهایی اسید لینولئیک در راستای تولید PGE بوده که در درمان این سندرم کمک شایگانی می کند. همچنین مشخص شده مصرف هر بار ویتامین های محلول در اب و روغن پامچال میتواند در درمان این سندرم کمک موثرتری بنماید.

3- منیزیم :
منیزیم برای تولید انرژی سنتز و پروتئین مورد نیاز است که همچنین ثابت شده بانوان ورزشکار به MG300 از این ماده در روز نیاز دارند.مقادیر کافی از این ماده در شیر دانه های خوراکی و اجیل وجود دارد.

4- روی :
روی(Zn) به طور قطع مهمترین ماده معدنی است که بر P.M.T تاثیر می گذارد.این ماده برای عملکرد صحیح همه ی ارگانهای حیاتی لازم بوده و یک اثر انزیمی در مصرف اکثر ویتامینها دارد. سطح روی در خلال سندرم P.M.T به پایین ترین حد خود میرسد و بنابراین به مکمل های روی یا افزایش میزان غذاهای دریایی در رژیم غذایی روزانه نیاز است.

5- ویتامین B6 :
مشخص شده ویتامین B6 نقش مهمی در درمان P.M.Tایفا می کند.همچنین یک نقش کو انزیمی در تبدیل اسید های چرب بازی می کند.. ازمایش ها ثابت کرده است که OCP به طور چشمگیر سطح B6 را کاهش میدهد و از این رو برای اطمینان از در دسترس بودن حدود mg150 از این ویتامین در روز مصرف مکمل های حاوی این ویتامین ضروری است.

6- ویتامین c :
ویتامین c تاثیر زیادی در مبارزه علیه عفونت های ویروسی مثل سرما خوردگی دارد. اما اثرات ان بر کاهش احتباس مایعات به ویژه در اندامهای تحتانی کاملا به اثبات نرسیده است.از این رو پیشنهاد میکنیم بانوانی که از قرص های بارداری استفاده میکنند بهتر است روزانه 1گرم ویتامین c به صورت مکمل دریافت کنند.بدون شک متخصصان امور تغذیه ورزشکاران مربیان و سایرین... باید از نیاز های تغذیه ای بانوان اگاه باشند و تغییرات ماهیانه انها را در هنگام برنامه ریزی برای رژیم غذایی و تمرینات از نظر دور ندارند.اگر چه برنامه های تمرین ممکن است شبیه مردان باشد تغییرات ماهیانه بررسی دقیق رژیم غذایی در بانوان ورزشکار را ایجاب می کند.

کوتاه سخن اینکه اکیدا پیشنهاد میکنم بانوان ورزشکار ارزومند سکوهای قهرمانی به رژیم غذایی خود مواد زیر را اضافه کنند :
- روغن پامچال (تا 3گرم در روز)
- ویتامین C(تا 3گرم در روز)
- ویتامین B6(تا 150 میلی گرم در روز با مقداری ب _کمپلکس)
- ویتامین E(تا 300 میلی گرم در روز)
- روی(تا 10 میلی گرم در روز)


آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم
تلفن : 22366770 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیوگرافیخواص کلم بروکلیصفحه اصلیکرایولیپولیزدستگاه های لاغری و موضعیمقالاتتغذيه ورزشيCA و تقویت حافظهافتادگی پوستاهمیت لبنیات در تغذیهتغذیه دوران بارداری(1)پوست ،مو و زیباییتازه های پزشکیخدمات کلینیکخبرهاي المپيک لندنسوالات پزشکیسايت هاي مرتبطتالار گفتمانپیامهای کاربرانتخفیف ویژه شب عیدسایتهای دیگرمرکزتنحیف و لیزر آرمیتاهدیه نوروزی